3 Nisan 2013 Çarşamba

Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü

Geçenlerde annemle dergilerin birini karıştırırken annem gösterdi bana bu kitabın reklamını. İsmini unutarak kitapçıları gezdim bende.

- yaa bir kitabın reklamını gördüm ben hüzünlü, pastalı bir şeydi diye.

Kimse anlamadı tabi, çünkü daha kitap yayımlanmamış. Neyse ki sonunda kitap çıktı da bende hemen aldım.

İsminden olsa gerek heyecanla okumaya başladım. Kitap, Rose isimli 9 yaşındaki bir kızın doğum günü için annesinin yaptığı limonlu pastayı yemesi ve o andan itibaren yediklerinde aldığı tadın bir daha asla eskisi gibi olmadığını anlaması ile başlıyor. Çünkü Rose o andan itibaren yediklerinde yemeği yapanların duygularını hissetmeye başlıyor. Annesinin yemeklerini yerken babasını aldattığını, hissettiği suçluluğu bile yedikleri ile farkediyor, tadını alıyor. Böylece kitap sadece Rose'un hikayesi olmaktan çıkarak bütün ailenin bir hikayesi oluyor.

Kitabın konusu ilginç ve yaratıcı fakat bazı yerlerinde yüzeysel kalıyor gibi geldi bana. Ama bir çırpıda bitiriverdim. Daha sonralarında ise aslında yemekleri yaparken onlara yüklediğim duygularım geldi aklıma. İnsan yemek yaparken enerjisini de katıyor ona. Bu konuyu geliştirip hoş bir roman çıkartmış bence yazar. Okumak isterseniz diye,
 
Kitabın yazarı Aimee Bender
Yayınevi ise Can Yayınları




Hiç yorum yok: